محکومیت طرح ساخت شهرک صهیونیستی در نزدیکی مسجد ابراهیمی  
کد خبر: 3861108
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

محکومیت طرح ساخت شهرک صهیونیستی در نزدیکی مسجد ابراهیمی  

گروه بین‌الملل ــ تشکیلات خودگردان فلسطین طرح ساخت یک شهرک صهیونیست‌نشین جدید در نزدیکی مسجد ابراهیمی شهر الخلیل را محکوم کرد.  

محکومیت طرح ساخت شهرک صهیونیستی در نزدیکی مسجد ابراهیمی به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی «صفا»، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به خبر ساخت شهرک صهیونیست‌نشین در نزدیکی مسجد ابراهیمی، با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت این طرح تأکید کرد: تصمیم جدید اسرائیل، نخستین نتیجه ملموس تلاش‌های ترامپ برای قانونی‌شدن شهرک‌سازی این رژیم است و اقدامی تهدیدآمیز برای فلسطین محسوب می‌شود.

در این بیانیه آمده است: تشکیلات خودگردان، این تصمیم را نقض آشکار قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی و یک اقدام جدید تحریک‌آمیز و غیرقابل پذیرش خواند.
 
ریاست تشکیلات خودگردان در این بیانیه مسئولیت جنایات علیه ملت و سرزمین فلسطین را برعهده اسرائیل دانست و از جامعه بین‌المللی خواست تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی هرچه‌ سریع‌تر اقدام کرده و اقدامات لازم از جمله تحریم کامل شهرک‌نشینان صهیونیست را انجام دهند.
 
در این بیانیه، بر ضرورت تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تأکید و از آن‌ به‌ عنوان تنها راه‌حل تحقق امنیت و آرامش در منطقه تعبیر شده است.
 
واکنش شهردار الخلیل
 
در همین راستا، «تیسیر ابو سنینه»، شهردار الخلیل نیز ضمن هشدار نسبت به اجرای این طرح، اعلام کرد که ساخت شهرک جدید صهیونیست‌نشین، تمام منطقه را دچار تنش می‌کند و اوضاع منطقه به حالت انفجار خواهد رسید. شهرداری الخلیل همه توان و امکانات خود را برای شکست این طرح و حمایت از سرزمین فلسطین و حفظ املاک شهروندان فلسطینی به کار خواهد گرفت.
 
نفتالی بنت، وزیر جنگ اسرائیل، دیروز، 10 آذرماه، اعلام کرد که با طرح ساخت یک شهرک صهیونیست‌نشین در نزدیکی مسجد ابراهیمی موافقت کرده است. این شهرک جدید قرار است در مرکز شهر الخلیل و در منطقه‌ای معروف به بازار «الحسبه» احداث شود.
 
از سوی دیگر قرار است 50 باب مغازه قدیمی متعلق به فلسطینیان در این بازار تخریب و به جای آنها مراکز خرید جدید احداث شود. با ساخت شهرک جدید صهیونیستی در این منطقه، شمار صهیونیست‌های شهر الخلیل به دو برابر افزایش یافته و یک مسیر ویژه برای دسترسی آن‌ها به مسجد ابراهیمی مهیا خواهد شد.
 
شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه دسامبر سال 2016 (آذرماه 1395) از اسرائیل خواست تا برنامه‌های شهرک ‌سازی در مناطق اشغالی را پایان دهد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی تاکنون بارها با حمایت آمریکا و استفاده از حق وتو این کشور در شورای امنیت سازمان ملل، درخواست‌ها از سوی طرف‌های مختلف از جمله اتحادیه اروپا برای پایان دادن به  توسعه‌طلبی‌ها و جنایت‌های خود علیه مردم فلسطین را نادیده گرفته است.
 
مسجد ابراهیمی در بخش قدیمی شهر الخلیل واقع شده است. این شهر تحت سیطره صهیونیست‌ها است و حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست در آن سکونت دارند و ۱۵۰۰ نظامی اسرائیلی از آنها محافظت می‌کنند. در این مسجد قبرها و ضریح‌هایی وجود دارد که به حضرات ابراهیم، اسحاق، یعقوب و یوسف(علیهم السلام) منتسب است.

انتهای پیام
captcha